V novi preobleki: spremembe v ljudskoglasbeni in plesni kulturi na Madžarskem, v Sloveniji in drugod
Vodja projekta na ZRC
Dr. Drago Kunej-
Naslov v izvirniku
In New Disguise: Changes in Traditional Music and Dance Culture in Hungary, Slovenia and Around
Sodelavci
Dr. Mojca Kovačič, Dr. Rebeka Kunej, Anja Verderber-
ID oznaka
N6-0231
-
Trajanje projekta
1. januar 2022–31. december 2024 -
Finančni vir
ARRS
NKFIH
Partnerji
Eötvös Loránd Kutatóhálózat Bölcsészettudományi Kutatóközpont Zenetudományi Int…
V projektu raziskujemo sodobna poustvarjanja in reprezentacije slovenske ljudske glasbe, predvsem v primerjavi z madžarskim okoljem, ter preučujemo, kako so v specifičnem zgodovinskem obdobju lokalne in prenesene tradicionalne glasbe medsebojno prepletale, doživljale notranje transformacije in skupaj ustvarjale nove pogoje za njihovo (re)produkcijo. Namen projekta je pridobiti celovit vpogled v različna preoblikovanja (post)tradicionalnih glasbenih in plesnih praks, tako z vidika prezentacij teh praks na odru in v različnih medijih, kakor tudi z vidika vsakdanjih in spontanih - vernakularnih - oblik muziciranja in plesanja.
Pri tem se osredinjamo na delovanje preporodnega gibanja v Sloveniji. Prve preporodne skupine so se pri nas pojavile konec sedemdesetih let 20. stoletja, velik porast tovrstnih skupin pa je zaznati v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja. Poustvarjalci ljudske glasbe v Sloveniji so se leta 1996 povezali v Kulturno društvo Folk Slovenija in začeli tudi organizirano institucionalno delovati. Številnim skupinam so bile preporodne skupine z Madžarske in Táncház gibanje tudi vzgled in so po njihovem vzoru želeli v Slovenijo implementirati tudi plesne hiše . Čeprav te pri nas niso dosegle takšnih razsežnosti in pomena kot na Madžarskem, so v nekem obdobju pomembno vplivale na dejavnost tovrstnih slovenskih skupin. Raziskava želi zato med drugim tudi kritično analizirati poskus uvajanja koncepta plesne hiše v Sloveniji.